1 Eylül 2007 Cumartesi




Tatilden döneli birkaç gün olmasına rağmen,elim bir iş tutmuyor.İstanbul'un havasına alışamadım henüz sıcaklar öyle bunaltıcıki...
Yeşili,dağları,mis gibi temiz doğayı özledim.Ayrılmak çok zor geldi.Burada beton yığınlarından başka bir şey göremiyorum.Yakında tekrar gitmeyi umut ediyorum.İnsanın sevdiklerinden ayrılması ne kadar zor bunu bir kez daha yaşadım.Allah başka acılar vermesin...!
Gelelim şimdi böreğimin tarifine

Malzemeleri:

1 kg yufka
Yarım paket margarin
1 çay bardağı kadar sıvıyağ
1 yumurta
5 yemek kaşığı bezelye
150 grm kıyma
1 ortaboy soğan
istenirse 1 havuç rendelenmiş
Karabiber,kimyon birazda salça
1 su bardağı kadar su

Yapılışı:

Soğanı kavurun.Kıymayı ilave edin.Kıymada kavrulunca diğer malzemeleride katıp karıştırın ocaktan ineceği zaman baharatlarını ilave edin.
Margarini eritip sıvıyağı karıştırın.1 bardak suyu ilave edin.1 tane yufkayı serin.Yağlanmış su karışımını üzerine sürün.Her iki kenarlarını ortaya gelecek şekilde katlayıp tekrar yağlayın.Dörde bölün.Hazırlanan içten ortalarına koyup bohça şeklinde kapatın.Kat yerleri alta gelecek şekilde tepsiye dizin.1 yumurtanın sarısını çırpıp üzerlerine sürün.Isıtılmış fırında pişirin.Afiyet şifa olsun :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
EMEKBAHÇEM