20 Eylül 2008 Cumartesi

Pataesli Karnıyarık








Tarifi,Ayşe (keskinlinin mutfağı ) ve Fatoş,(Fatoş tuncay)arkadaşımda görünce hemen deneyeyim dedim.Sevgiler her ikisinede ayrıca teşekkürler...
Gelibolu-17 mideden kalbe iftar bereketi etkinliğine hepimizin adına gönderiyorum

Patatesli karnıyarığı,görünce gözlerim açıldı işte böyle...

patates'liya bizimkiler patlıcanlıyı sevmiyorlar muhakkak bunu severler diye düşündüm.Pek bir değişiklik yok malzemelerde
arkadaşlarımın tariflerine ulaşmak için bağlantı adreslerine tıklamanız yeterli...

PATATES'Lİ KARNIYARIK

Malzemeler:

Kişi sayısına göre patates.
250 gr kıyma
1 adet orta boy soğanyarım demet maydanoz (ben sevmiyorlar diye az kullandım
2-3 diş sarmısak
tuz,karabiber,kimyon,pulbiber
2 yemek kaşığı salça

Patateslerin kabuklarını soyun üstünden kapak olacak şekilde kesin.İçlerini oyun(ben tatlı kaşığı kullandım...

Çıkan patates parçalarınıda çok az su ve sıvıyağ ilave ederek daha sonra börekte yada salatada kullanmak üzere haşladım...

Patateslerin hepsini kızartın...(patateslerin rengi değişmesin diye kızartana kadar suyun içinden çıkarmayın...
Kıymayı kavurun. İçine kıyılmıs sogan ve sarmısak ekleyip tekrar kavurun...

En son pişince kıyılmıs maydanozu baharatları ekleyip biraz çevirdikten
sonra altını kapatın.Kızartılan patateslerin içlerini
doldurun.üstlerini kapaklarıyla kapatıp Tepsiye yada borcama dizin...

Çok az bir yağla birazda sıcak su ve tuz ekleyerek hazırladığımız salçalı suyu ilave edin...

200 derecede folyoyla örtüp yumuşayana kadar pişirin. En son folyoyu açıp 5 dk.daha pişirin.Sıcak sıcak servis yapın.
Afiyet şifa olsun..!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
EMEKBAHÇEM